Dieta de 90 de zile – Cât este de eficientă?

53
despre-dieta-de-90-de-zile

Dieta Rina, cunoscuta si sub numele de dieta de 90 de zile creste rapid in greutate: dar de ce? Poate fi un mod eficient si sanatos de a slabit in greutate in cateva luni? In acest articol iti vom spune tot ce terbuie sa stii despre aceasta dieta.

Ce schimbari nutritionale iti propune dieta de 90 de zile?

Toate planurile de dieta promit acelasi lucru: sa slabesti in greutate rapid si sa te simti mai bine. Cu toate astea, multe dintre acestea nu sunt verificate de medici si unele sunt considerate chiar periculoase.

Exista foarte multe diete care se spune ca sunt “recomandate de experti” si spun ca te ajuta sa slabesti rapid, dar de fapt pe termen lung pot avea efecte secundare urate.

Efectul yo-yo este unul din cele mai cunoscute efecte secundare ce apar in urma dietelor – practic, slabesti pe timpul dietei si, precum un yo-yo, revii in pozitia din care ai plecat, adica te ingrasi la loc. Acest lucru face multi sa isi piarda increderea in diete si in cei care le promoveaza.

Cu toate astea, exista o dieta care a castigat increderea publicului de-alungul timpului. Care se deosebire de toate celelalte, nu ofera acele efecte secundare.

PS: Tine cont de faptul ca si dieta de 90 de zile poate avea efecte secundare daca nu sunt respectate instructiunile.

Dupa ce multe persoane care au incercat-o sustin ca aceasta chiar are efect, specialisti cum ar fi medici nutritionisti si cardiologi incep sa o studieze. Sunt multi care recunosc avantajele sale spre deosebire de alte diete, chiar si pe termen lung.

Pentru a vedea care este filosofia din spatele dietei de 90 de zile, trebuie comparata cu alta dieta, cum ar fi dieta ketogenica.

Diferenta intre dieta rina si dieta ketogenica

Dieta Rina, cunoscuta si sub numele de dieta de 90 de zile sau de 4 zile reprezinta o noua metoda prin care poti tine o dieta. Este mai permisiva decat alte diete ce se bazeaza pe infometare, asadar poate fi tinuta pe termen lung.

Mai mult de atat, principiile sale protejeaza impotriva efectelor negative cum ar fi efectul yo-yo, ajutandu-te sa-ti fie mai usor sa tii aceasta dieta.

Totusi, precum orice alta dieta care promite sa te scape de kilogramele in plus, Rina nu ofera, practic, nimic nou pe piata. Este bazata pe o dieta disociata si se bazeaza pe premiza ca organismul uman nu ppoate digera un amestec de mai multe grupe de mancare la fel de eficient.

Aceasta dieta se bazeaza, asadar, pe un ciclu de 4 zile, in care se va manca, in fiecare zi o grupa de mancaruri. Acest ciclu se repeta de mai multe ori, timpd e 90 de zile.

Dieta de 90 de zile – Avantaje si dezavantaje

avantajele-dietei-de-90-de-zile

Partea buna este ca aceasta dieta nu se bazeaza pe infometarea ta, asadar iti va fi mai usor sa o tii, chiar si pe termen lung. Vei reusi sa iti mentii metabolismul la acceleratie amxima si sa iti antrenezi sistemul digestiv sa digere anumite mancaruri la o aumita ora, imbunatatindu-ti totodta stilul de viata si obiceiruile alimentare.

Cu toate astea, exista si cateva efecte parti negative ale dietei, precum:

  • Nu vei avea suficiente mese pe zi
  • Ai voie sa mananci mancare procesata in ziua a 3-a
  • Nu vei avea o diversitate nutrivita destul de ampla

Este foaret apropaita de alta dieta alternativa numita dieta ketogenica, spusa si “dieta keto”. Acest regim se bazeaza pe consumarea energilor din rezervele de grasime si nu din glucoza pentreu a produce energie.

Tinand nivelul de glucoza foarte scazut, acest lucru obliga organismul sa consume rezervele de grasime pe post de energie. Aceasta dieta s-a dovedit a fi benefica chiar si al persoanele ce sufereau de epilepsie.

Cu toate astea, exista si dezavantaje, precum in dieta de 90 de zile: se pune maim mult stres pe rinichi si poate cauza ameteala, crampe, constipatie, flux scazut de sange si alte simptome, multe care rezulta din toxicitatea ketogenica.

Exista insa metode pentru a preveni aceste simptome din dieta keto. In primul rand, este esential sa te asiguri ca organismul tau se afla intr-o stare de cetoza sio nu de cetoacidoza.

Diferenta intre cel doua este: in timp ce prima stare este un raspuns natural al organismului la dietele intermitente sau la dietele cu un continut scazut de carbohidrati, cea de a doua este o conditie periculoasa, in care nivelul mai mare de cetone pot cauza aciditatea sangelui.

Pentru a verifica starea, exista un dispozitiv special concetu care poate analiza, cuu ajutorul respiratiei tale, numarul de cetone din organism.

Acest echipament este esential pentru cei care doresc sa incerce o dieta scazuta in carbohidrati si chiar si daca nu tii aceasta dieta, dar te afi in randul persoanelor cu probleme de sanatate care te pun in risculd e a dezvolta cetoacidoza.

Acum ca stii diferenta intre cele 2 diete, hai sa ne uitam la principiile de baza ale dietei de 90 de zile pentru a intelege cum functioneaza.

Dieta de 90 de zile si stiinta din spatele acesteia

Dieta de 90 de zile, numica uneori si dieta de 4 zile sau dieta Rina era recomandata de atletii are doreau sa ofere persoanelor ce nu erau la fel de active un stil de viata sanatos, si totusi sa nu se infometeze.

Cu alte cuvinte, aceasta dieta nu vine cu multe restrictii: poti manca burgeri, pizza si chiar si unele tipuri de prajituri – atat timp cat tii cont de regulile despre cum si cand sa le mananci.

Din punct d evedere stiintific, aceasta dieta se bazeaza ep incapacitatea organismului de a digera mai multe categorii de alimente deodata.

Multe din problemele noastre digestie sau problemele de sanatate in general apar datorita stilului de viata nesanatos si a faptului ca mancam mai multe feluri de mancare la o singura masa sau in aceeasi zi. De asta, dieta de 90 de zile disociaza alimentele.

Cum se tine dieta de 90 de zile?

Dieta rina este bazata pe un principiu relativ simplu: mananci 4 categorii de alimente, o categorie pe zi, intr-un ciclu de 4 zile, pe care il repeti pentru 90 de zile (de aici vine si numele de dieta de 90 de zile).

Diferenta intre aceasta si atle diete este faptul ca nu te ajuta sa slabesti dramatic – nu slabesti 13 kg intr-o saptamana, ci le pierzi in 3 luni.

Cei ce tin aceasta dieta sustin ca nu ar trebui vazuta neaparat ca pe o dieta ci ca pe un nou stil de viata in care iti antrenezi si intaresti metabolismul.

Reguli pentru dieta de 90 de zile

  • Principiul 1 – Nu conteaza ce categorie de alimente ai de consumat in ziua respectiva. Intotdeauna, la micul de jun vei manca doar fructe. Poate parea ciudat, dar fructele ajuta sistemul digestiv sa lucreze mai bine. Asadar, pentru a-l activa si a-l face sa lucreze mai bine pentru restul zilei, indiferent in care zi te afli din cele 90, in una din acestea va trebui sa mananci doar fructe.
  • Principiul 2 – Trebuie sa tii cont de ce si cand mananci. IN dieta de 90 de zile ai voie sa mananci micul dejun intre ora 7 si 11, pranzul intre 12 si 14 iar cina intre 18 si 20. Nu exista gustari intre cele 3 mese principale iar cina nu trebuie luata mai tarziu de ora 8 PM.
  • Principiul 3 – In timpul dietei de 90 de zile, cina trebuie sa fie undeva la jumatatea cantitatii de mancare consumata la pranz
  • Principiul 4 – Bea multa apa de-alugul zilei si va exercitii cardio cel putin odata la 2 zile

Ciclul dietei

Prima zi

prima-zi-dieta-de-90-zile

  • Mic dejun: Se vor manca fructe (impreuna cu seminte si nuci, daca doresti)
  • Pranz: In ziua 1 se vor manca proteine din carne slaba, fiarta, coapta sau la gratar. De asemenea, se pot consuma oua, lactate sau peste – alege un tip de proteina si consuma-l pe tot parcursul zilei. Nu combina mai multe tipuri. De asemenea, daca vrei friptura, nu o combina cu cartofi prajiti. Poti sa mananci o salata mare, daca doresti.
  • Cina: Aceeasi sursa de proteine impreuna cu o salata – jumatate din portia pe care ai avut-o la pranz

A doua zi

a-doua-zi-dieta-rina

  • Mic dejun: Fructe (impreuna cu nuci si seminte, daca vrei)
  • Pranz: Aceasta este ziua legumelor, asadar vei manca orice tip de legume doresti, fierte sau la gratar; mazare, pastai, porumb, linte, cartofi, fasole etc. Poti de asemenea sa mananci o felie de paine sau niste orez daca doresti. Poti avea si o salata mare la aceasta mancare.
  • Cina: La fel ca la pranz, dar jumatate de cantitate

A treia zi

ziua-3

  • Mic dejun: Fructe (impreuna cu seminte si nuci)
  • Pranz: In ziua 3 din dieta rina poti manca paste si pizza (fara carne sau branza), dar poti manca si legume, sos de rosii si alte surse de carbohidrati. In aceasta zi poti de asemenea sa mananci si o felie de prajitura, ciocolata neagra sau 2-3 cupe de inghetata.
  • Cina: La fel ca la pranz, jumatate din cantitate

A patra zi

ziua-vitaminelor

  • Mic dejun: Tot fructe si in aceasta zi, la micul dejun (cu seminte si nuci, la alegere)
  • Pranz: In ziua 4 poti manca tot felul de fructe si legume, re preferat crute sau la aburi. Salate de fructe, de legume, nuci, seminte, si legume gatite pot fi mancare odata la 2 ore.
  • Cina: Aceeasi masa, cantitati mai mici. Nu uita ca ultima masa trebuie sa fie la ora 20.

Dupa un ciclu de 4 zile, va trebui sa reiei programul, incepand iar cu ziua proteinelor.

Un alt aspect important la dieta 90 de zile este ca in ziua 29 sa consumi doar ap si sa nu mannci nimic. Multe persoane nu pot face acest lucru, dar ar trebui macar sa incerce.

Daca nu poti, ar fi OK sa faci din aceasta zi “ziua vitaminelor”.

Cum te ajuta dieta de 90 de zile?

Cuma cum spuneam, Rina nu este o dieta pe termen scurt, ce un stil de viata. Aceasta isi antreneaza metabolismul si organel interne.

Pentru a avea rezultate, dieta de 90 de zile te ajuta sa slabesti intre 13 si 22 kg.

De asemenea, programul de intretinere necesita de asemenea sa mananci doar fructe pentru miculo dejun, dar in cantitati mai mici: daca ai proteine la pranz, poti manca si la cina, de exemplu.

Mai multe sfaturi care sa faca dieta de 90 de zile sa functioneze

Precum orice alta dieta, cea de 90 de zile se bazeaza pe propria vointa. Ideea de baza este sa nu sari nicio masa principala si sa consumi toate categoriile de alimente intr-un ciclu, deoarece acestea sunt esentiale pentru organismul tau.

Uneori, poti consuma diferite categorii de alimente in aceeasi zi, dar in cantitati mai mici. Totusi, incearca sa mentii o proportie de 80-20 (80% sa mananci ce este in plan si doar 20% sa mananci ceea ce nu ai voie in acea zi).

Astfel, tot vei reusi sa slabesti. Nu la fel de drastic, dar rezultatele ar trebui sa se vada oricum, daca in rest respecti regulile.

De asemenea, protbioticele te pot ajuta atunci cand incerci o noua dieta. Totodata, exercitile intense si anumite suplimente te pot ajuta sa te mentii in forma.

Indiferent ce se intampla, terbuie sa bei suficienta apa si sa faci exerciti fizice, fie ca vorbim de cardio, pilatez, yoga, pilates sau pur si simplu jogging sau merg rapid.

mancare-de-dieta

Aceste activati fizice te pot ajuta chiar si atunci cand nu tii dieta, asadar chiar data te hotarasi sa nu o urmezi pe aceatsa, vorbeste cu medicul tau si daca nu ai probleme de sanatate care sa nu iti permita, poti face exercitii fizice care te vor ajuta sa iti revii in forma.

Este recomandata de experti dieta de 90 de zile?

Cu toate ca nu exista dovezi avizate care sa confirme ca dieta este sanatoasa si functioneaza, spre deosebire de celelalte, aceasta are la baza teorii aprobate de experti. De exemplu, alte diete sunt gresite incepand de la premiza, pe cand aceasta se bazeaza pe dovezi stiintifice.

Asadar, dovezi si recomandari de la experti nu exista, insa acestia sustin ca regulile pe care le are la baza dieta sunt adevarate. Astfel, sansele ca aceasta sa functioneze sunt foarte mari.

Sper ca acest articol sa te fi ajutat sa intelegi ce este dieta de 90 de zile si cum se tine. Daca ai alte intrebari sau nelamuriri, lasa un comentariu.

Tu ai incercat dieta? A functionat? Spune-mi parerea ta despre aceasta, indiferent ca este pozitiva sau negativa.