Cum a apărut Dieta Rina?

76
rina-dieta-permisiva

Dieta Rina este o dieta disociata in care trebuie sa mananci diferite categorii de alimente intr-un ciclu de 4 zile, pentru o perioada de 90 de zile.

In dieta Rina, numita si dieta de 90 de zile, o zi pe saptamana este dedicata postului.

Dieta Rina a fost conceputa de cercetatorii din sistemul de nutritie pentru o perioada de 15 ani. Aceasta a fost creata de doi autori slovenieni pe nume Breda Hrobat si Mojca Poljansek.

In 2004, prima versiune a cartii a fost publicata si a avut att de mutl succes incat mai tarziu a fost tradusa si publicata in Croatia, Slovacia, Republica Ceha, Lituania, Rusia, Bosnia-Herzegovina, Serbi, Bulgaria, Germania si la noi, in Romania.

Este de asemenea foarte cautata versiunae in limba engleza, dar acum ionca nu a aparut. La aceatsa inca se lucreaza.

Multe forum-uri de pe dieta Rina vorbesc despre aceasta si spun ca este de scuces. Cei care o incearca chiar sunt multumit de aceasta. Poti gasi pe diferite forum-uri orice informatii ai nevoie despre aceasta dieta.

Din pacate insa, odata cu succesul au parut si problemele. Au aparut foarte multe diete fake asemanatoare cu dieta Rina, considerate “ramificatii”, care sustin ca imbunatatesc dieta originala.

capsuni-aliment-permis-in-dieta-rina

Totusi, daca vrei sa ai succes, iti sugeram sa tii dieta clasica, pe care o gasesti in carte sau informatii despre aceasta pe acest site.

Ce este si cum a aparut dieta Rina?

Dieta rina este o dieta disociata care nu se concenreaza pe cantitatea de calorii, ci pe tipul pe care il consumi in fiecare zi, fara sa uiti de importanta activitatilor fizice in mod regulat.

Se sustine ca este o dieta sanatoasa si eficeinta care iti poate influenta pozitiv silueta in doar 90 de zile. Cu alte cuvinte, te ajuta sa slabesti o cantitate semnficativa in 90 de zile dar si sa iti mentii greutatea pe urma.

Se spune ca poti slabi pana la 25 kg. Multi din cei care au incercat-o sunt foarte multumiti de rezultate, asadar exista pareri bune despre aceasta diet ape internet.

Cartea pentru dieta Rina a fost conceputa pin asa fel incat nu trebuie s a te gandesti ce vei manca maine.  Aceasat nu urmeaza neaparat un anumit meniu; este important sa urmezi regulile  de consum a alimentelor.

Aceasta dieta este potrivita chiar si pentru cei carre nu au mult timp sa gateasca, deoarece retetele sunt simple dar sii gustoase, corect combinate cu produse accesibile, pe care le gasesti adesea in magazin.

Unele alimente pot fi gatite, puse in frigider si mancate peste cateva zile. De asemenea, poti chair sa iti mananci felul principal atat timp cat urmezi programul si consumi combinatia potrivita de alimente.

Este o dieta destul de permisiva care are grija sa nu exista efectul yo-yo deoarece nu se bazeaza pe infometarea celi ce o tine.

Vei observa ca dieta Rina nu este neaparat o dieta, ci un stil de viata. Multi o considera astfel. Meniurile echilibarte oferite au grija sa nu-ti fie foame.

Mai mult de atat, are grija de metabolismul tau, iti imbunatateste starea general si sanatatea generala.

Daca urmezi instructiuile programului pentru 90 de zile, vei observa cat este de eficienta si vei capata mai multa incredere in tine deoarece ai reusit sa o tii,

Cu toate astea, fiind o dieta, trebuie sa stii ca nu este neaparat usoara. In unele zile, cum ar fi in ziua 29, de exemplu, poate fi greu de tinut o zi intreaga de post, asa cum se sugereaza. Totusi, daca nu reusesti sa bei doar apa si sa nu mananci nimic o zi intreaga, sunt cateva lucruri pe care le poti face.

Unele persoane recomanda sa inlocuiesti aceasta zi cu o zi de vitamine, dar cel mai bine este sa citesti cartea pentru a gasi si alte alternative.

Reguli de urmat in dieta rina

cat-de-eficienta-este-dieta

Dupa cum spuneam, dieta nu se bazeaza pe un aport scazut de calorii si pe infometare. Practic, nu cantitatea consumata conteaza atat de mult (atat timp cat nu exagerezi) ci cum, ce si cand mananci alimentele respective.

In cartea din dieta Rina ni se recomanda cateva reguli care trebuiesc urmate pentru a avea succes. Iata care sunt acestea:

  • Nu sari peste mese si nu le lua mai devreme sau mai tarziu decat iti este sugerat. Trebuie sa treaca 3 ore intre mese iar daca vrei sa ai micul dejun de 2 ori, trebuie sa treaca 2 ore intre acestea. Micul dejun nu trebuie consumat mai tarziu de ora 12 iar cina nu mai tarziu de ora 20
  • Nu exista o limita de calorii sau cantitate, deoarewce secretul este combinatia alimentelor, nu cantitatea acestora
  • E nevoie de o rutina de dieta, mancand la intervale fixe de timp pentru a distribui corect mesele
  • Este nevoie de exercitii fizice si sa te hidratezi corespunzator
  • In fiecare zi se mananca fructe la micul dejun – mai putin in ziua in care se consuma doar apa, cand regulile sunt altele.

Reguli pe zile

Ziua 1

Aceasta zi este dedicata proteinelor. Se consuma carne, peste, oua, fructe de mare si alimente in general pline de proteine. Poate sa se manance si o felie de paine

Ziua 2

In ziua 2 se mananca amidon (carbohidrati complecsi). Se manca legumele in forma lor prima – cartofi, orez, fasole, mazare, porumb etc. Acestea pot fi gatite dar nu ar terbui sa fie foarte procesate, cum ar fi cartofii gasiti in magazin sub forma de chips-uri.

Nu se mananca ceeale, paste sau alte alimente asemanatoare.

Ziua 3

In ziua 3 poti manca chiar si alimente procesate. Carbohidratii simpli sunt vedeta in aceasta zi. Pptio manca pizza, paste, deserturi, paine..

La cina, se poate manca chiar si un rand de ciocolata neagra. De fapt, se recomanda, deoarece acesta este plin de antioxidanti si poate ajuta digestia, avand usor efect laxativ. Tot lagina se poate manca chiar si o felie de tort sau inghetata. Suna delicios, nici nu-ti vine sa crezi ca e o dieta, nu?

Ziua 4

Ziua 4 este deedicata vitaminelor. In aceasta zi, poti manca orice tip de fructe doresti (evident, comestibile).

In orice zi, poti complementa masa de pranz si de seara cu alimente neutre. De exemplu, poti de asemenea sa mananci legume cum ar fi salata verde, broccoli, conopiida, morcovi, rosii, ridichi, castraveti, crude sau preparate atat timp cat nu sunt facute cu ulei (la aburi, fierbe, la cuptor, la gratar).

Acestea sunt eficiente si pot sa te mentii satul pe parcursul zilei. De asemenea, te pot ajuta sa mai scapi de plictiseala.

De exemplu, in ziua 4 poate fi greu sa mananci doar carne. Cartofii nu sunt o solutie deoarece asta ar insemna sa combini carbohidratii cu proteinele, ceea ce este interzis. Totusi, poti consuma o salata de legume neutre langa carne.

Vezi aici ce legume neutre exista

Nu e important cum sunt preparate (atat timp cat nu le prajesti in ulei). Important est sa asociezi mancarurile potrivite.

La inceput, mesele sunt in general mai mari dar pe parcurs, ce urmezi dieta,a cestea vor deveni mai mici. Dupa o luna, vei reusi sa iti formezi un obicei si saai mese mai mici deoarece stomacul tau se va ajusta noului stil de viata.

cum-a-aparut-si-ce-poti-manca-in-dieta-rina

Cartea pentru dieta Rina recomanda, de asemenea, sa tii un jurnal in care sa spui cum functioneaza dieta.

Concluzie

Dieta Rina poate fi o metoda deosebita prin care poti slabi deoarece aceasta nu pune accent pe infometarea ta, ci pe asocierea corecta a alimentelor.

Poate fi greu sa rezisti tentatiilor la inceput, deoarece nu vei mai putea combina alimentele asa cum iti doresti, dar pe parcurs te vei obisnui. Totodata, poti sa nu respect 100% regulile. De exemplu, unii sustin ca poti manca si alte categorii de alimente in aceeasi zi, dar in proportii mai mici.

Acestia spun ca daca mananci 80% ce ai voie si doar 20% ce nu ai voie in aceeasi zi, inca poti sa slabesti cu aceasta dieta, cu toate ca rezultatele nu vor fi la fel eficienta si rapide.

Sper ca acest articol sa te fi ajutat sa intelegi cum se tine dieta Rina si cum poti slabi fara prea mult efort. Succes!