Alimente permise in dieta Rina, în funcție de zi

54
alimente-permise-in-dieta-rina

Sunt foarte multe alimente permise in dieta Rina. Acesta este motivul principal pentru care multi aleg sa urmeze acest regim. Totusi, exista si anumite restrictii.

In aceasta dieta, nu este foarte important cat mananci, ci cand si cum mananci anumite alimente. Daca vrei sa afli ce alimente sunt permise in dieta Rina in fiecare zi, citeste in continuare. Hai sa incepem.

Alimente permise in ziua 1

alimente-din-ziua-1-dita-rina

Mic dejun: Micul dejun din ziua 1, numita si ziua proteinelor este dedicata proteinelor.. In aceasta exista nenumarate alimente pe care le poti cosnuma. Trebuie sa ai un tip de fruct sau alimente neutre (fara condimente sau suplimente.

Poti de asemenea sa iti bei cafeaua sau ceaiul daca ai acest obicei, dar inlocuieste zaharul cu miere.

Se poate consuma micul dejun de mai multe ori, dar acesta trebuie sa aiba loc inainte de ora 12 si trebuie sa existe o diferenta de 2 ore intre 2 mese.

Alimente permise in dieta rina, ziua 1, la pranz

La pranz trebuie sa mananci alimente bogate in proteine cum ar fi carne, peste, fructe de mare, tofu, soya, oua sau branzeturi si lactate.

Nu trebuie combinate diferite surse de proteine: carnea, pestele, fructele de mare, ouale si branzeturile trebuie consumate separat.

Poti de asemenea sa mananci o felie de paine (de preferat, din cereale integrale) si o salata cu ierburi si poti pune si ulei de masline (fara sa folosesti un dressing).

Salata trebuie sa contina doar alimente neutre.

Dupa pranz, bea 300 ml de supa de legume fara copndumente. Supa ar trebui preparata folosind acelasi tip de produse folosit la pranz.

Nu este recomandat sa folosesti cuburi din magazin deoarece acestea contin prea multe grasimi, sare si condimente. Incearca sa consumi o varietate de alimente, mancand diferite tipuri de proteine in fiecare zi.

Aportul de calciu pe care il consumi in aceasta zi este destul de scazut, deoarece trebuie sa alegi intrte mai multe tipuri de alimente bogate in poteine, asadar pentru a compensa, poti sa consumi alte alimente bogate in calciu cum ar fi migdale, caise, broccoli etc.

Cina in ziua proteinelor

In ziua proteinelor la cina se recomanda acelasi tip de proteina in cantitati mai mici. Daca i mancar carne la pranz, la cina mananca tot carne.

Daca pranzul a fost bazat pe branzeturi, la cina vei manca tot branzeturi. Nu este o regula obligatorie, dar este recomandata pentru a avea rezultate mai bune.

Iata un tabel cu ce alimente sunt permise in ziua 1 din dieta Rina

Iaurt Carne de pui
Branza Carne de rata
Oua
Carne de curcan
Tofu Carne de vita
Carne de porc

Alimente permise in ziua 2 din dieta Rina

alimente-in-ziua-2

Ziua 2 din dieta Rina este numita si ziua de amidon. In aceasta se consuma in mare parte alimente bogate in amidon. Iata ce alimente sunt permise acum.

Mic dejun

Micul dejun este identic in fiecare zi, mai putin in ziua in care se consuma apa, asadr nu sunt foarte multe de spus. Dupa cum sopuneam mai sus, poti consuma cafeaua sau ceaiul daca ai acest obicei, doar ca trebuie sa inlocuiesti zaharul de indulcit cu o lingurita de miere.

Poti avea mai mult de un mic dejun, dar intre acestea trebuie sa treaca 2 ore iar acesta nu trebuie luat mai tarziu de ora 12.

Cu toate ca este recomandat sa te rezumi la un singur fruct in fiecare zi, este bine sa diversifici fructele de la o zi la alta pentru a avea o nutritie cat mai diversificata.

De asemenea, sunt unele fructe mai bune pentru stomac decat altele. De exemplu, merele irita stomacul cand sunt mancare la micul dejun. Iti recomandam sa incerci diferite fructe sau legume.

La pranz

Carbohidratii bogati in amidon, cum ar fi fasolea, mazarea, soia, lintea, orezul, nautul, cartofii, hrisca, cerealele, okra si meiul sunt recomandate in aceatsa zi.

Spre deosebire de ziua proteinelor, poti face o combinatie dintre aceste alimente (de exemplu ,orez, mazare, porumb etc). Chiar este recomandata.

Poti de asemenea sa mananci o felie de paine (cu cereale integrate este recomandata) dar si o salata mare cu legume proaspete si ulei de masline (fara alte dressing-uri). Salata ar trebui sa contina doar alimente neutre.

Incearca sa mananci o varietate de produse si sa nu te rezumi la aceleasi in fiecare ciclu. Cu cat ai o alimentatie mai diversificata, cu atat mai bine.

Cina

La cina, trebuie sa consumi aceeasi masa ca la pranz, dar jumatate din cantitatea respectiva. De asemenea, trebuie sa renunti la paine.

Exista multe alimente pe care le poti consuma in aceasta zi. Iata cateva exemple

Tabel cu alimente permise in ziua 2 din dieta Rina

Orez Quinoa
Cartofi Porumb
Mazare Naut
Fasole
Linte

Alimente permise in ziua 3

alimente-permise-in-ziua-3-dieta-rina

Exista multe alimente permise in ziua 3 din dieta Rina, aceasta fiind ziua in care se pot consuma chiar si dulciuri.

Este considerata cea mai permisiva zi si motivul pentru care multi aleg sa tina aceasta dieta: iti da voie sa consumi chiar si alimente care in alte diete sunt complet interzise.

Mic dejun

Aceasta trebuie sa fie facuta din fructe sau alimente neutre (fara condimente sau suplimente.

La fel ca in zilele precedente, poti sa iti bei linistit cafeaua sau ceaiul, dar inlocuieste zaharul cu o lingurita de miere. Poti consuma micul dejun de mai multe ori, dar nu mai tarziu de ora 12 si distanta intre 2 “micuri dejun” trebuie sa fie de 2 ore. De asemenea, distanta dintre mic dejun si pranz trebuie sa fie de 3 ore.

In aceasta zi la micul deun poti manca fructe, dar trebuie sa  te rezumi la un singur fel de fruct: nu le amsesteca. De asemenea, daca te-ai plictisit, poti sa le consumi sub formad de suc, dar fara sa adaugi indulcitori sau condimente.

Diversifica fructele in fiecare zi: este o idee buna sa mananci alt tip de fruct zilnic.

De asemenea, ai grija si pe care il mananci. Unele fructe pot irita stomacul. Asigura-te ca mananci fructele potrivite pentru tine. De exemplu, merele pot irita stomacul daca sunt mancate pe stomacul gol.

La pranz

La pranz poti consuma alimente vegetariene preparate cu faina cum ar fi malai, porumb, hrisca, cuscus, paste fara oua, fulgi de ovaz si tarate, fainsa sau gris di diferite gereale.

Acum poti manca pizza, clatite, burgery sau produse de patiserie. Totusi, tine cont ca este ziua carbohidratilor simpli, asadar nu poti manca proteine. De exemplu, daca alegi sa mananci pizza, aceasta nu trebuie sa contina carne sau legume.

De asemenea, poti consuma pe langa aceasta mancare o salata facute din alimente neutre.

La cina

Cina este una din preferatele lucruri din aceasta dieta. La cina poit ocnuma 3 produse mici de patiserie sau 3 cubui de inghetata. De asemenea, se recomanda un rand de ciocolata neagra. Aceasta este bogata in antioxidanti, reduce foamea si are efect laxativ.

Daca nu iti plac dulciurile, poti avea o cina mai sarata sau sa consumi acelasi meniu pe care l-ai avut la pranz, dar in cantitati mai mici.

Iata un tabel cu alimente permise la cina in dieta Rina

Pizza Pretzel
Spaghetti
Produse de patiserie sarate
Cuscus
Produse de patiserie dulci
Paine
Diferite sortimente de pizza
Mamaliga
Placinte cu spanac
Taitei Calzone
Paste Croissante
Clatite

Alimente permise in ziua 4 din dieta Rina

alimente-pline-de-vitamine-permise-in-ziua-4-dieta-rina

In ziua 4 din dieta Rina, sunt permise multe alimente din legume. In aceasta zi, trebuie sa ne vitaminizam.

Micul dejun

Micul dejun este identic in fiecare zi (mai putin in ziua in care se bea doar apa, daca te hotarasti sa o ai).

Poate fi tinuta dintr-un singur tin de fruct sau din mai multe alimente neutre (fara condimente sau supliente). Daca bei cafea sau ceai dimineata, nu trebuie sa renunti la renunti la tabieturi. IN loc de zahar, poti adauga o lingurita de miere in bautura.

Daca iti este foarte foame, poti avea mai mult de un mic deun pe zi, dar trebuie sa treaca cel putin 2 ore intre mese iar micul dejun nu poate fi consumat mai tarziu de ora 12.

Nu se recomanda sa combini diferite tipuri de fructe sau legume la mic deun. Un tip de fruct sau legume se considera a fi o masa principala.

Daca vrei sa diversifici masa, poti avea sucuri in dieta ta. Nu te limita la o singura mancare. Este bine sa diversifici alimentele, pe zile. De exemplu, daca in prima zi a proteinelor mananci carne de pui, este indicat ca in urmatoarea zi sa consumi oua sau lactate.

Unele frructe, de exemplu merele, iti pot irita stomacul daca sunt consumate pe stomacul gol. De aceea, iti recomandamsa incerci alte fructe sau legume, daca ai aceste probleme.

La pranz si cina

La pranz si cina poti combina diferite tipuri de fructe la aceeasi masa pentru pranz si dupa.

Pe langa fructe, poti de asemenea sa consumi mancaruri neutre in aceeasi zi, dar evita sa amesteci fructele si legumele la aceeasi masa.

Daca vrei sa mananci legume, poti sa folosesti sucul de lamaie pentru a le da un gust mai bun, dar nu folosi uleiuri de gatit sau sare.

Poti de asemenea sa folosesti fructe uscate, nuci, sau sucuri de fructe sau legume (fara zahar adaugat). Supele din fructe, fructele coapte, legumele la gartar sau supele de legume cu suc de lamaie si ierburi proaspete sunt de asemenea unele alegeri pe care le poti face (fara sa adaugi sare sau uleiuri).

Poti sa folosesti si stafide sau curmale pentru a indulci mancarea respectiva. Daca mananci nuci, manaca-le crude (fara sare sau alte condimente). Se recomanda 100 g pe zi, deoarece nucile sunt bogate in grasimi. Poti sa le impartin 2 portii, sa le consumi in aceeasi zi.

Ca regula de baza, la cina trebuie sa mananci aceeasi mancare ca la pranz, doar ca in cantitate injumatatita.

Sper ca acest ghid sa te fi ajutat sa intelegi ce alimente sunt permise in ziua 3 din dieta Rina. Daca vrei sa afli mai multe, uite un tabel cu alimentele permise in aceasta zi.

Lista de alimente pentru ziua vitaminelor

Portocale Ananas
Kiwi Morcov
Piersici Afine
Banane Mandarine
Fructe Zmeura
Mere Caise
Mango Papaya
Capsuni Pepene
Curmale Prune
Smochine Grapefruit
Nuci Cirese

Alimente neutre

Spuneam in articol ca ar trebui sa mananci “alimente neutre”, dar care sunt acestea? Iata aici un tabel cu cele alimente ce sunt considerate neutre si ar putea fi consumate la mesele respective.

Tabel cu alimente neutre permise in dieta Rina

Rucola Kohlrabi
Avocado Salata verde
Sfecla Ciuperci
Broccoli Urzici
Varza de Bruxelles Rosii
Varza de Bruxelles Praz
Morcovi Patrunjel
Conopida Ardei
Telina Ridichi
Castraveti Varza rosie
Vinete Spanac
Usturoi Masline
Salata Iceberg Ceapa
Macris Zucchini

Sper ca acest articol sa iti fi raspuns al intrebari si sa te fi ajutat sa intelegi ce alimente sunt permise in dieta Rina, in functie de zi. Cu ajutorul acestor alimente poti sa obtii dieta dorita.

Respecta regulile dietei (despre care am vorbit si pe alte site-uri) pentru a vedea din plin efectele acestei diete.

Tine cont de faptul ca sunt si alte alimente pe care le poti incerca: acestea sunt doar cateva exemple. Gasesti multe retete pentru dieta Rina pe internet, daca doresti. Avem si noi cateva retete pentru dieta Rina aici.